waarom een Safrane

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Dolphinarium

Bericht door Dolphinarium »

Mijn Renault garage begon er niet eens aan, als je althans het sleutelgedeelte bedoelt. Knap dat je dat slot nog zelf hebt kunnen repareren.
Bij mij is ook het sleutelgedeelte van de linkerdeur kapot. Bij de rechterdeur gaat ie ook steeds zwaarder. Hopen dat het electrisch gedeelte blijft werken, anders moet ik straks door de kofferbak naar binnen ;-)
Dolphinarium is een blije Safrane 2.0 RTE ALIZE rijder :-)

mbproductions

Bericht door mbproductions »

Dolphinarium schreef:Mijn Renault garage begon er niet eens aan, als je althans het sleutelgedeelte bedoelt. Knap dat je dat slot nog zelf hebt kunnen repareren.
Bij mij is ook het sleutelgedeelte van de linkerdeur kapot. Bij de rechterdeur gaat ie ook steeds zwaarder. Hopen dat het electrisch gedeelte blijft werken, anders moet ik straks door de kofferbak naar binnen ;-)
Het staat hier ergens op het forum over dat slot, en ik begon eraan omdat er toch weinig mis kon gaan met een defect slot :roll: het was het slot van de linkerdeur maar die werkt zowiezo niet met sleutel omdat (bij de vorige eigenaar) waarschiijnlijk geprobeerd is in te breken slot is vernield met een schroevendraaier denk ik, sleutel gaat er i.i.g niet meer in. Maar elektrisch werkt het gewoon. en eigenlijk zijn de slotjes niet gemaakt om contast met een sleutel te openen, maar aangezien onze CV nog kapot is is het even niet anders :wink:

Het elektrische geeldte is niet zoveel aan wij hebben een universeel kastje maar die is gesneuveld waarschijnlijk door water, en aangezien onze kachel ventilator pas geleden gesneuveld was, kan het best wel is zo zijn dat de gootjes verstopt zitten onder de voorruit, maar het probleem daar is dat we met geen mogelijkheid de ruitenwissers eraf krijgen behalve als je zo'n ruitenwissertrekker hebt maar die hebben we natuurlijk niet :lol:

en dus kunnen de ruitenwissers er niet af en daardoor kan die kap er niet af en dus kan je niet bij de gootjes :lol:

WillemS

Bericht door WillemS »

Heb je dan geen garagebedrijf in de buurt?
Vraag even of ze de rw.arm eraf trekken met hun spullen(wel eerst de moer lossen en inspuiten met kruipolie).
SUC6
P.S. vergeet niet een fooi te geven.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

mbproductions

WillemS schreef:Heb je dan geen garagebedrijf in de buurt?
Vraag even of ze de rw.arm eraf trekken met hun spullen(wel eerst de moer lossen en inspuiten met kruipolie).
SUC6
P.S. vergeet niet een fooi te geven.
Die moeren is het probleem niet maar als de moer eraf wilt hij niet. maar goed we zullen kijken :wink:

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP »

Als het goed is neemt Shamrock een ruitenwisser trekker mee naar de meeting.
Als je hem later op de dag ziet komen, gelijk die trekker ter hand nemen, de boel los maken en even een beetje vet erop.
Dan kan je thuis de wisserarm er wel af krijgen... :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

mbproductions

AlbertP schreef:Als het goed is neemt Shamrock een ruitenwisser trekker mee naar de meeting.
Als je hem later op de dag ziet komen, gelijk die trekker ter hand nemen, de boel los maken en even een beetje vet erop.
Dan kan je thuis de wisserarm er wel af krijgen... :wink: :wink:

Gr Albert
Ah dat zou mooi zijn :) had het all geprobeert met een lijmklem :roll: maar dat past niet echt :lol:

fredo

Bericht door fredo »

Heb ik eigenlijk al verteld bij het voorstellen van mezelf.....waarom een Safrane.
Eigenlijk had ie dan ook nog dat bordeaux-rood moeten zijn want dan had ik helemaal de uitvoering en kleur gehad als waar ik in 1993 mee gereden heb als chauffeur van een bruids-auto. Lollige is wel..nou ja lollig eigenlijk lullig.......dat toen ik zelf ging trouwen, die maat van me getuige was maar die lag in Utrecht met een hernia....dus zijn toenmalige vrouw was getuige en chauffeur. In een bijna dezelfde kleur slOpel Kadett..........

Moet zeggen,heb ook een Peugeot 605 gehad maar die was een stuk stugger...misschien ook wel te maken met het feit dat dat een Srti was. Geen bankstel dus maar ook zo superfijn rijdend. Heb trouwens wel meer auto's in bezit gehad maar dan word dit een lang verhaal...heel lang..... :D
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP »

Hai Fredo,

Als je echt het als een gemis voelt, dan hier misschien de oplossing.... :P :P :P :wink:

http://hobby.marktplaats.nl/modelauto-s ... jjtop.html

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

fredo

Bericht door fredo »

Mooi...wel een beetje te overdreven voor mij....heb in den beginne toen ik net mijn rijbewijs en eerste auto had foto's van de auto genomen...maar na auto nummer 4 ben ik daar mee opgehouden,zit ondertussen aan nummer 35 of zo.........ahum.....
En ben niet genoeg liefhebber om dan ook met model-auto's aan de slag te gaan.......
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"

Plaats reactie