Is er leven na de Safrane?/Is there life after the Safrane?

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Plaats reactie
Tranni

Is er leven na de Safrane?/Is there life after the Safrane?

Bericht door Tranni »

Uit mijn emailcontact met ons UK forumlid "Saffles" werd duidelijk dat er wel degelijk leven is na de Safrane. Saffles is zo gehecht aan zijn Safrane dat hij de chauffeurstoel heeft omgebouwd tot computerstoel, volledig operationeel, zodat hij zelfs tijdens het computeren kan genieten van het comfort van de Franse limousine, terwijl hij aan het werk is achter zijn computer. Zijn volgende ontwerp zal een sofa zijn, gemaakt van de achterbank van een Safrane, hetgeen vast en zeker een Safrantisch onbtwerp zal worden........... :wink: [smilie=thumbupwink.gif]

Afbeelding

After email contact with our UK forum member "Saffles" it became clear to me that there is a life after the Safrane. Saffles is so attached to his Safrane that he has converted a Safrane driver seat into a computer chair, completely in function, so that he even can enjoy the comfort of the French limo when is is working behind his computer. His next design will be a conversion of a backseat into a sofa, which will surely turn out te be a Safranatic Design ...... :wink: [smilie=thumbupwink.gif]
Laatst gewijzigd door Tranni op 14 okt 2012, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Betekent dit dat hij geen Safrane meer heeft :?: :roll:
Hij had er twee namelijk en ook nog van de (wel/niet zeldzame) Questor variant.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Tranni

Bericht door Tranni »

Nou, nee, hij heeft er nog twee, maar die rijden allebei niet. Eentje is oververhit geraakt en heeft daarnaast (of als gevolg van??) elektronica problemen. De andere mist de katalysator en aangezien hij momenteel geen baan heeft, kan hij zich geen uitgaven aan de auto veroorloven.

Saffles

Bericht door Saffles »

AS1 schreef:Betekent dit dat hij geen Safrane meer heeft :?: :roll:
Hij had er twee namelijk en ook nog van de (wel/niet zeldzame) Questor variant.
I still have both cars :)

The Q does not run (current theory is the wiring inside the gearbox melted) but i will never get rid of it as i love it too much! (I have a spare engine and box but they have not run for over 2 years).

The other one needs another catalytic converter but still runs and starts first time. I might dismantle it in the future though as it is expensive to run (plus i could use some parts from it)

The seat is from another safrane I dismantled 2 years ago.

Ik heb nog steeds beide auto's :D

De Q werkt niet (huidige theorie is de bedrading in de versnellingsbak gesmolten), maar ik zal nooit te ontdoen van het zo i love it too much! (Ik heb een reserve motor en doos, maar ze hebben niet lopen al meer dan 2 jaar).

De andere heeft een andere katalysator, maar nog steeds loopt en begint eerst. Ik zou ontmantelen in de toekomst maar als het duur is om te draaien (plus ik kon sommige delen gebruiken van het)

De zitting is van een andere safrane Ik heb 2 jaar geleden ontmanteld.

Saffles
www.safrane.info

Email: Saffles@

2.5 20V Ph2

digitalpunk

Bericht door digitalpunk »

That office chair is a pretty good idea! Have you connected the electronics to make it work?
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

Saffles

Bericht door Saffles »

No not yet but i do intend to yes.

I also have the passenger seat which has the ergo cushions fitted to it by a friend. That will be easy to get working as it just needs a 12v supply.
www.safrane.info

Email: Saffles@

2.5 20V Ph2

Edders

Bericht door Edders »

And how are your seats doing? Are they working yet? :D

Plaats reactie