fuel saving devices... right!

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

fuel saving devices... right!

Bericht door Sjak Brak »

1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

Riel
Berichten: 1375
Lid geworden op: 26 sep 2006, 14:38
Locatie: Born

Bericht door Riel »

Dank je, té leuk :)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4719
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Dat werkt hartstikke goed...... voor de fabrikant :twisted: :twisted:
Broodje AAP verhaal :( :(

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

Ik geloof het allemaal wel.
Jammer dat het in de praktijk allemaal een beetje tegenvalt.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Je kunt jezelf veel geld besparen door deze spullen aan je voorbij te laten gaan, Kul verhalen.
Wat wel helpt is het volgende :lol:
Neem twee keukensponsjes en monteer die op je gaspedaal, zodanig dat je er met je voet op duwt als je gas moet geven, je gaspedaal zal veel gelijkmatiger ingeduwd worden, waardoor je brandstof bespaart, neem dan als de auto accelereert langzaam je voet wat van het gas, zodanig dat hij nog wel blijft versnellen. :roll: Hierdoor rijd je rustiger en vooral gelijkmatiger.(Een motor loopt het meest efficient bij konstante toeren)
Iedere beweging van de gasklep zorgt in 1e instantie voor een onrendabele verbranding, als het je lukt de gasklep zo weinig mogelijk te laten bewegen, dan bespaar je brandstof.
Ikzelf heb een Vacuum-meter gemonteerd, daarop kan je heel goed zien wat de invloed is van het bewegen van de gasklep, en ik haal daardoor(maar ZONDER spons) de fabrieksspecificaties.
SUC6 :wink:
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Plaats reactie