Welke merken lopen goed/betrouwbaar op gas?

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Plaats reactie
de k@bouter

Welke merken lopen goed/betrouwbaar op gas?

Bericht door de k@bouter »

Inmiddels vallen helaas her en der al fervente safrijders af , om wat voor reden dan ook. Nu verwacht ik nog wel even rond te kunnen blijven rijden met de limo maar ooit ben ook ik aan vervanging toe. Aangezien de meeste expertise nu nog op het forum zit en straks wellicht niet meer stel ik nu toch al de vraag;

Welke merken (types) doen het goed op gas?

Als de saf tzt de deur uit gaat wil ik overstappen op een station, belangrijk is dat ik graag gas wil blijven rijden want dat bevalt goed. Ik wil dus weten welke merken, cq motoren, het goed en betrouwbaar op gas doen. Volvo? Maar dan misschien de v40 weer niet zo....kortom, ik hoor het graag!
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!

Riel

Bericht door Riel »

V40 doet het ook perfect op gas (nu 280.000km zonder problemen). Uiteraard zit je met de V70 ook wel goed, met dezelfde motor als de safrane. Waar die 5-pitter of een afgeleide daarvan zit, kun je probleemloos op gas rijden.

Ook de gewonere, latere Renaultmotoren (de 1.6 K-motor) doet het erg goed op gas. Over andere merken, eigenlijk moet je vragen, welke moet -niet- op gas. De meeste Japanners doen het ook prima op gas.

Maar ik kom terug naar de safrane, die auto's gaan voorlopig nog niet heen ;) Die rijdt langer dan een v40 van zijn leeftijd, dat kan ik je op een papiertje schrijven!
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

jerryvr

Bericht door jerryvr »

Mijn vader rijdt al 100K probleemloos in een Laguna 2, 2.0 16V op gas..
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)

WillemS

Bericht door WillemS »

Ja, problemen met LPG werden vaak veroorzaakt door kleppen en klepzittingen die inslaan, maar nu er geen lood meer in de brandstof zit is dat eigenlijk minder voorkomend omdat de fabrikanten al hardere klepzittingen monteren.
Een ander probleem met LPG is dat door de wat hogere verbrandingstemperatuur in de kop van de motor(benzine mengsel koelt !!!) na verloop van tijd de koppakking er tussenuit gaat, bij sommige motoren is de konstruktie van de randen die de cilinder en de kop sluitend maken erg smal. Ook heb je motoren waar heel lange kopbouten worden gebruikt en die willen wel "rekken" bij de wat hogere temperaturen in de kop. Berucht is de Rover/MG motor daar gaat de koppakking zelfs bij rijden op benzine er vaak uit.
Als je informeert bij een gerenomeerd inbouwstation krijg je vaak wel een idee wat wel of geen goede motoren zijn.
SUC6
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Saabjes, zowel oudjes als latere modellen, doen het ook goed op gas.

Alles wat amerikaans is met gietijzeren blok/koppen gaat perfect.

Bij nieuwer US-spul: de 5.7/6.1 Hemi doet het ook goed op LPG, dus bv een Dodge Magnum of 300C station is een optie.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

Plaats reactie