R8 Gordini

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2410
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

R8 Gordini

Bericht door Jack de zeeuw »

Wat dachten jullie van dit speelgoedje ?http://www.leboncoin.fr/voitures/204345832.htm?ca=19_s Leuk maar wel prijzig.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 020: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 020: 227
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2410
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Hier nog 1, in Nederland :

http://www.autotrader.nl/klassieker/ren ... ht=renault

Deze zal aanmerkelijk goedkoper zijn.
Die andere in Frankrijk is verkocht, ondanks de zeer hoge vraagprijs ( ongeveer 36.000 euro).
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 020: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 020: 227
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hoi Jack, dit lijkt wel op een echte Gordini, tenminste de koplampe hebben wel de juiste maat. Heb wel m'n twijfels over het motorblok. Spuitwerk in de motorruimte over de buizen en leidingen heen is slordig.
Maaaar, is het een echte dan kan je er geweldig mee "dweilen" en is dit absolute "fun".
mvg
WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4719
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Motortje ziet er idd erg standaard uit, zonder toeters of bellen.....
Ben benieuwd wat ze ervoor zullen gaan vangen?

Gr Albert
Ps. ff bij de RDW gekeken, hij zou groen moeten zijn, net een 1200 torretje erin.
Ik weet niet wat er in een echte Gordini in zit, en wat die zou moeten wegen.
Hier de RDW gegevens:


Voertuig & APK
Voertuig Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk
Handelsbenaming
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK
Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 14-03-2011


Uitvoering Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GROEN
Motor Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen Massa leeg voertuig 743 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar 843 kg

Historie Datum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-03-2011
Datum eerste afgifte Nederland 08-04-1968
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs
Geregistreerd als gestolen Nee

Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2410
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Oei, kan natuurlijk een "gewone" zijn die later naar een Gordini is gepimpt zonder er een Gordoni motor in te doen :?: Carosserie ziet er leuk uit maar nu ik hem nader bekijk heb ik ook mijn twijfels :roll:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 020: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 020: 227
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4719
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Lijkt er wel verdacht veel op..... :cry: :cry: :cry:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

De motor is nog de minste van de zorgen, dat is altijd wel op te leuken. Het risico is eerder, dat een gewone R8 ineens Gordini-munten moet opbrengen :!:

Ik heb trouwens altijd een zwak gehad voor de 8 en de 10, extreem lelijk maar daarom erg uhm karaktervol :lol:
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Kijk zo hoort hij er ongeveer uit te zien, dacht dat het een 1400 motor was met 2 dubbele Webers.

Die hiervoor is ws NEP. hoewel ze ook met enkel 2 koplampen zijn gemaakt.
mvg
WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3636
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Sjak Brak schreef:Ik heb trouwens altijd een zwak gehad voor de 8 en de 10, extreem lelijk maar daarom erg uhm karaktervol :lol:
altijd nog beter dan een Vel Sadist :wink:
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

Die is ondanks zn afzichtelijke styling niet erg karaktervol :lol:

(maar wel erg fijn interieur :oops: )
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE

jans
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2011, 22:25

Nepper

Bericht door jans »

Ook het motortype geeft het aan. 1132 is een standaard.
1134 en 1135 zijn Gordini's.

Plaats reactie