motor loopt op 2 cilinders

Technische informatie over de Renault Safrane
Plaats reactie
killerbee
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:32 pm
Locatie: coevorden

motor loopt op 2 cilinders

Bericht door killerbee » di mei 29, 2012 1:59 pm

hallo luitjes

het volgende sinds kort loopt men safrane 2.0 als de motor warm is maar op twee cilinders,
als ik hem start met koude motor is er niks aan de hand maar gebruik ik hem zeg maar 15 min dan is het gebeurd.
laat ik de auto vervolgens weer afkoelen zeg twee uur loopt die weer normaal iemand een idee wat het kan wezen?

wat ik al heb gedaan is accu polen los gekoppelt voor reset , bougie`s ne gekeken kabels nagekeken maar kan niks vinden

gr Peter

Gebruikersavatar
d,n hens
Berichten: 621
Lid geworden op: ma nov 05, 2007 8:43 pm
Locatie: uden (brabant)

Bericht door d,n hens » di mei 29, 2012 3:52 pm

misschien de bobine ik heb wel eens begrepen dat de 2.0 2 bobine's heeft die ieder 2 cilinders aansturen, dus zou kunnen dat er een stuk is.
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels 210000km 02-2016

killerbee
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:32 pm
Locatie: coevorden

Bericht door killerbee » di mei 29, 2012 4:00 pm

zitten idd twee bobines op maar vreemde is dat hij pas op 2 cilinders loopt als de motor warm is . je zou toch zeggen dat als er een bobine kapot is dat het continu moet wezen dan?

Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3538
Lid geworden op: za mar 24, 2007 12:25 pm
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) » di mei 29, 2012 4:47 pm

Nee, bobines geven vaak alleen problemen als ze warm worden omdat ze dan uitzetten en er vonkoverslag kan ontstaan. Het is trouwens een bekend probleem bij deze motor.
1989 R25 V6 Injection aut. LPG
1993 Clio 1.4 RN

killerbee
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:32 pm
Locatie: coevorden

Bericht door killerbee » di mei 29, 2012 7:43 pm

oke hmzzz had ik niet verwacht zal er zsm naar kijken thnx all

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » di mei 29, 2012 9:15 pm

Haal de beschermplaat eraf, en als hij dan op 2 cilinders loopt trek je 1 bougie dop eraf blijft hij dan hetzelfde lopen (op 2 cil) dan weet je welke bobine sluiting maakt bij warm worden.
LET OP de bobine's zijn verschillend, je moet dus die van het juiste type vervangen.
SUC6
mvg
WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

killerbee
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:32 pm
Locatie: coevorden

Bericht door killerbee » do mei 31, 2012 10:46 pm

thnx luitjes was idd de bobine maar na een beetje wikken en wegen heb ik de auto als nog ingeruild kon een goede prijs er voor terug krijgen.

heb hem ingeruild tegen een renault espace 3.0 v6 24v van 2001.
het is wel geen safrane maar om eerlijk te zeggen heeft deze wolf in schaaps kleren genoeg pk`s om menig persoon hun hoofd te laten draaien bij stoplicht lol.


wil bij deze iedereen bedanken voor de hulp die ik de afgelopen tijd heb gehad betrefd vragen over de safrane.
en ik kom geregeld nog wel is langs om te kijken en te lezen over de renault`s

greetz all P.J.Staas

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » vr jun 01, 2012 12:14 pm

Veel plezier met de Espace, en zie je wel op www.Renaultforum.nl
mvg
WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Gebruikersavatar
renaulist
Berichten: 439
Lid geworden op: do feb 28, 2008 10:18 pm
Locatie: gewoon,bij m,n moeder

Bericht door renaulist » vr jun 01, 2012 12:25 pm

die 24 kleppers staan bekend om hun degelijke automaat bakken . ik zou de bak als voorzorg spoelen

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4638
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr jun 01, 2012 3:30 pm

De bak op zich is redelijk sterk, maar het concept heeft 2 problemen.
De warmte wisselaar op de bak is erg krap bemeten, waardoor de bak snel te warm wordt.
Daarnaast is de koppel omvormer een zwakke broeder.
Deze kan het vermogen van haast 200Pk maar net aan.
Het frictie materiaal in de lockup slijt buitensporig snel.
Deze prut komt in de olie, en dus ook in het filter van de bak.
Dit heeft tot gevolg dat het filter verstopt en en geen smering meer is.
Na 150.000 tot 200.000Km is de bak naar de kl...en.

Het op voorhand olie verversen kan je doen, maar het is de vraag of je daarmee de problemen kunt voorkomen :cry: :cry: :cry:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: do jan 18, 2007 1:51 pm
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS » vr jun 01, 2012 4:21 pm

Ja, is de olie 1x te heet geworden, dan zijn de eigenschappen verdwenen. Dus preventief verversen scheelt echt wel, maar een extra koeler zou meer helpen, is de zaak eenmaal versleten dan helpt alleen een algehele revisie.
SUC6
mvg
WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

killerbee
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:32 pm
Locatie: coevorden

Bericht door killerbee » za jun 02, 2012 11:44 am

thnx voor de tips luitjes.

is maar goed dat deze bak geen problemen heeft echt op beurend lolz

Plaats reactie