texalarm probleem!

Technische informatie over de Renault Safrane
Plaats reactie
killerbee

texalarm probleem!

Bericht door killerbee » zo feb 05, 2012 1:02 pm

beste forum leden.

heb jullie hulp nodig tis alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar de safrane heeft het goed gehouden de afgelopen jaar tot gisteren avond.

het probleem:

gisteren laat terug van het werk(chauffeur int) , auto heleweek stil gestaan met die vorst dus accu was zover leeg dat de auto niet starten en wat bleek het alarm ging af dit is een texalarm maar nu komt het de alarm heeft het nooit gedaan heb geen extra kastje om hem tebedienen alleen sleutel voor kontackt.

nu vindt ik het heel leuk dat men alarm het doet alleen het vervelende is dat het kreng niet meer uitgaat en rond rijden met loeiende sirene en alarm lichten aan is ook niet alles.
nu heb ik de sirene losgekoppelt alleen het vervelende is dat ik nu heel stil in de auto moet zitten anders gaan de alarm lichten aan.

de vraag:
is er een manier om dat uit tezetten? of is de ennigste oplossing draadjes door knippen van de sensors in de auto?
heb al geprobeerd met accu polen los dan reset de alarm zich want na monteren van accupolen weer branden de knipperlichten een paar sec. wat die eigenlijk de afgelopen twee jaar nooit heeft gedaan lolz.

iemand een paar antwoorden hier over? zal me reuze helpen thnx

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP » zo feb 05, 2012 3:19 pm

Hai Beitje,

Even een vraagje, was de stroom uitval, totaal?
Dan is het nl mogelijk dat je het Tex alarm opnieuw de code moet invoeren.
Op het kaartje van het Tex alarm staat de code en hoe ie erin gezet moet worden.
Een andere optie is om hem uit te schakelen.
Daar is ergens een topic waarin precies staat welke draden er veranderd dienen te worden.
Heb je die code niet meer, maar je wilt wel een Tex alarm, dan heb ik nog een complete set (nieuw) liggen.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

killerbee

Bericht door killerbee » zo feb 05, 2012 3:57 pm

thnx voor de reply.

ik neem aan dat het een totale stroom uitval is omdat hij zich zelf heeft gereset inmiddels weet ik dat zeker want ik heb de polen van de accu al mederemalen los gehad.
en de code lolz uhm neen die heb ik niet heb wel een kaartje in de instruktieboekje geniet met veel codes er op maar der staat niet bij voor wat wat is lekkerduidelijk en of het uberhoubt wel de code van alarm of sleutels zijn is eigenlijk ook maar de vraag.

alleen uit zetten zal al een oplossing zijn.

maar als iemand weet hoe men een code in moet voeren tja kan altijd is kijken of 1 van de codes op het kaartje de juiste is.

nu heb ik zelf al het hele form na gestruind op tex alarm wat ik veel tegen kwam is dat men een ab er bij heeft die heb ik ook niet weet niet of ik juist een versie heb waarbij de sleutel voldoende is
ps betrefd sleutel ik kan met de sleutel niet de portieren open doen van buiten af voor zowel links en rechter portier en kofferbak lijkt wel of er nep sloten in zitten.
heb nog wel een reserver sleutel maar die reageerd niet op de cv kan de auto wel gewoon mee starten beetje vreemd allemaal

Plaats reactie